mandag den 5. januar 2009

Lige et sidste indlæg...

Så varer det ikke længe inden det er 2 måneder siden at jeg kom hjem fra Nigeria. puha tiden går stærkt. Nigeria virker så langt væk, at jeg nogen gange virkelig skal sige til mig selv "du har altså været afsted". så det er virkelig rart at have alle billederne og videoerne, så man kan kigge på det og overbevise sig selv om at man rent faktisk har levet så langt væk fra Danmark i hele 3 måneder. det ver en fantastisk tur, og jeg savner tit at være dernede, men det er stadig rigtig dejligt at være tilbage. turenb bekræftede mig kun i at jeg aldrig kunne leve i andre lande end DK. jeg har helt sikkert fået smag for at rejse og opleve andre lande og kulturer, men det er godt nok DK jeg skal bo og leve i :) det var fantastisk at komme hjem d. 16 november 2008 da vi landede i Billund lufthavn. vi havde giraftøjet på, fletninger i håret, og vi var mere end klar til at skulle gense vores familier. vi fik vores bagage (og tog lige 1 minut til at sætte pris på at alt nåede frem i god behold), og så gik vi gennem dørene ud til 7 pigers familier der stod med flag og smilte og råbte velkommen hjem. det var som om vi vendte hjem fra krig eller sådan noget :) det var fantastisk at se alle igen. ud i kulden (du milde hvor jeg savner Nigerias sol) og hjem til en ostemad og et glas juice. uuh hvor var det godt. senere kom det helt store frokostbord. varm leverpostej, ribbensteg, rullepølse, tunsalat - alt det jeg havde drømt om de sidste 3 måneder. det var himmelsk :) jeg kan stadig stå og smile lidt når jeg åbner køleskabet og ser hvordan det bare bugner med mad. her kan man rent faktisk opbevare ting i køleskabet fordi strømmen rent faktisk er der hele tiden. lækkert :) nå men for ikke at gøre dette alt for langt vil jeg slutte her. jeg har lagt lidt billeder ind fra min hjemkomst, samt billeder af det jeg købte med mig hjem fra Nigeria. tak fordi at i har besøgt min blog mens jeg har været væk :) Det var fantastisk at gå gennem dørene og se hele sin familie tage imod en :) Lige et sidste gruppebillede af Reach Out 7 inden vi skiltes efter 3 fantastiske måneder sammen. Det første jeg gjorde da jeg kom ind af døren hjemme i merring, var at gå ud på badeværelset og vaske mine hænder under en dejlig varm stråle vand :-) Det bedste og mest tiltrængte frokostbord i verden :) Her kommer så hvad jeg købte nede i Nigeria: Min yndlings-ting; to flotte rigtig afrikanske træ-masker. Et salat-bestik i træ en fin lille ting til mit kommende køkken ;) En sjov lille banjo :) to små keramik-skåle to små træskåle en brødkurv - som sælgeren absolut skulle demonstrere hvor holdbar den var ved at hoppe på den med sine bare og ikke særlig rene fødder. HOP NED AF MIN BRØDKURV, hehe Et slags maleri/billede-agtig noget lavet af sand. Flot :) en taske som jeg købte i leather village (læder landsbyen) hvor man både kunne købe og bestille alle mulige ting i læder. et smykkeskrin i læder og de smykker jeg fik købt. to bordskånere - klar til lejligheden, når jeg engang får sådan en ;)

Ingen kommentarer: